Categories: Non classé

☎ DE LIJN Contact

☎ DE LIJN Contact

Beoordeel dit bedrijf a.u.b.
0 / 5

Your page rank:

070 220 200 (0,30 euro/minuut) – Een dringende vraag of melding

015 40 87 11 

weekdagen: 7.00 tot 18.00 uur

zaterdag: 10.00 tot 18.00 uur

De Lijn, Motstraat 20, 2800 Mechelen

Inhoudsopgave

Met De Lijn Contact Opnemen

Wie dagelijks het openbaar vervoer gebruikt in Vlaanderen, kan niet buiten De Lijn contact.

De Lijn is wellicht de bekendste vervoersmaatschappij in Vlaanderen. Iedereen maakt wel eens gebruik van het openbaar vervoer en voor vele mensen is deze maatschappij de manier om op hun bestemming te raken zonder daarbij in de file te hoeven staan. In die zin biedt de grootste vervoersmaatschappij van het land een oplossing voor het steeds groter wordende fileleed.

Ben je op zoek naar info over de mogelijkheden van het openbaar vervoer, dan kan je deze op verschillende manieren vinden. Informatie over dienstregelingen vind je altijd aan de dichtstbijzijnde halte van de bus of tram die het dichtst bij jou in de buurt komt. Dat is het eerste contactpunt waar je informatie vindt. Vaak vind je daar ook andere manieren om met de vervoersmaatschappij in contact te komen. Zo kun je persoonlijk te woord gestaan worden en de info krijgen waar je naar op zoek was. Dit is een voorbeeld van hoe de informatie vroeger verspreid werd. Je vond alles die je nodig had in het wachthokje of aan de halte. Je belde gewoon naar de maatschappij en stelde de vraag waar je een antwoord op wilde krijgen.

Momenteel bestaat de dienstverlening uit meer dan zomaar een nummer op een bord of een dienstregeling die uithangt aan een willekeurige halte. Ook de vervoersmaatschappij gaat met haar tijd mee. Tegenwoordig is het niet meer nodig om de deur uit te gaan om met deze dienst contact op te nemen. Het is reeds geruime tijd mogelijk om de diensten online te bereiken via de website van de vervoersmaatschappij. Dit doe je door te surfen naar DeLijn.be en te klikken op contact.

 

De Lijn Contact: Diensten van De Lijn Klantendienst

 Bij De Lijn Klantendienst kun je terecht voor verschillende diensten:

  • Informatie rond dienstregelingen;
  • Abonnementen;
  • Algemene vragen;
  • Meldingen;
  • Klachten;
  • Attest vertraging;
  • Info over De Lijn winkels;
  • Adressen van provinciale vestigingen en de hoofdzetel.

Deze dienst vormt werkelijk het hart van De Lijn Contact.

Hoe vind je het De Lijn Telefoonnummer?

Het De Lijn telefoonnummer kan door gebruikers van het openbaar vervoer op verschillende manieren gebruikt worden. Er is De Lijn info waar je terecht kunt met elke dringende vraag of melding. Al wat je moet doen, is bellen naar 070220200. Deze telefoonlijn is bereikbaar op weekdagen van 7.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. Dit nummer staat duidelijk vermeld op de website van de vervoersmaatschappij, en kan 6 dagen op 7 vlot bereikt worden. Behalve telefoneren kun je ook het contactformulier invullen.

Info De Lijn: Praktisch Bekeken

Het is logisch dat de bekendste vervoersmaatschappij van Vlaanderen over een goed uitgebouwde klantendienst beschikt. De dienst Info De Lijn is de manier om informatie te krijgen over de diensten van het openbaar vervoer en de dienstregeling op te vragen, maar je kunt er ook terecht om abonnementen en vervoersbewijzen te kopen, problemen en onregelmatigheden te melden of in geval het nodig zou zijn om klachten neer te leggen.

Samen met de gebruiker zoekt De Lijn dan in overleg naar een goede oplossing zodat er zo vlug mogelijk een antwoord kan worden gevonden op de gestelde vraag.

Bel naar het De Lijn Nummer met al je Vragen

De grootste vervoersmaatschappij van het land beschikt vandaag de dag over diverse mogelijkheden om de klant van dienst te zijn. Soms komt de bus of de tram onverhoopt te laat en kun je niet tijdig op je afspraak zijn. Dan heeft het De Lijn nummer een oplossing klaar. Via deze weg is het namelijk ook mogelijk om een attest vertraging aan te vragen indien dit nodig is om uw afwezigheid of laattijdige aankomst te verrechtvaardigen.

Wie een abonnement voor bus of tram wil aanvragen, kan hiervoor terecht in een van De Lijnwinkels. Je vindt er altijd wel een in je buurt. Je kunt er trouwens ook biljetten en Lijnkaarten kopen en informatie over De Lijn vragen. Abonnementen kopen kan ook via de dienst Abonnementen. Losse biljetten kunnen trouwens handig per SMS gekocht worden. Voor alle andere vragen en meldingen staat het je vrij om desgevallend ook de hoofdzetel in Mechelen of een van de provinciale hoofdkantoren te raadplegen.

Neem nu contact op met De Lijn wanneer je met vragen of onduidelijkheden zit. Blijf hier niet langer mee zitten. Bel gewoon naar 070220200 Je kunt ook langskomen op de hoofdzetel, maar dit is niet noodzakelijk. Je hoeft hiervoor zelfs de deur niet uit te komen en je vindt bij de Lijn Contact alle informatie netjes op een rijtje.

WEB-De Lijn Contact

Bezoekadres De Lijn:                                                                                                        

De Lijn Centrale Diensten

Motstraat 20

2800 Mechelen

adminit

View Comments

  • Beste,

    Vanaf 5 maart kon ik mijn nieuw abonnement ( zie beneden aankoopbevestiging Omnipas) gebruiken;
    Omdat ik in Tongeren woon en mijn abonnement enkel wilde gebruiken op lijn 62 om naar Maastricht naar de markt te, heb ik sedert de uitbraak van coronavirus mijn abonnement slechts 1 x kunnen gebruiken.
    Omdat de grenzen afgesloten zijn en de bus slechts tot aan de laatste halte vóór de grens mag gaan, heb ik idd dus nog totaal geen plezier van mijn senioren abonnement gehad.

    Voorziet u hiervoor een tegemoetkoming ( langere geldigheidstermijn voor mijn jaarlijks abonnement ) of een andere vorm van compensatie. Gelukkig heb ik geen 2de abonnement voor mijn man besteld, anders hadden we dubbel pech, want het is wel de bedoeling dat ik ook voor hem in de toekomst een senioren abonnement zou bestellen.

    In afwachting van een positieve respons, wens ik u
    Nog een zalige Pasen ,
    Lieve Peeters

    Verzonden vanuit Mail voor Windows 10

    Van: De Lijn
    Verzonden: vrijdag 14 februari 2020 0:26
    Aan: lieve_peeters7@hotmail.com
    Onderwerp: Aankoopbevestiging abonnement

    Klik hier indien onderstaand bericht onleesbaar is..

    Bedankt voor je aankoop!
    Beste
    We hebben je aankoop voor 1 abonnement(en) goed ontvangen.
    Je aankoop met ordernummer 7220970:
    Type duur prijs
    Omnipas 65 12M 1 jaar (15.02.2020 - 14.02.2021) 55
    MOBIB-kaart 5 jaar (15.02.2020 - 14.03.2025) 5
    TOTAAL: 60

    We sturen je MOBIB-kaart(en) binnen de 7 werkdagen op naar het officiële adres van de abonnee(s).
    Het abonnement komt automatisch op de MOBIB-kaart van zodra je die de eerste keer op één van onze voertuigen scant.
    Vergeet niet je MOBIB-kaart te scannen bij iedere op- en overstap.
    Wil je vroeger beginnen reizen?
    Vraag voor deze abonnee(s) gratis sms-tickets aan. Die kan je gebruiken vanaf 15.02.2020.
    Vraag gratis sms-tickets aan

    • Il krijg een formulier om 55€ te betalen!
      Mobib nummer 6298520000006483106

      Op dit moment is het uiterst gevaarlijk met covid 19 om tram te nemen
      ( vooral tram 3) dit kan nog maanden duren!
      U kan van ons moeilijk verwachten dit bedrag te betalen!
      Hebben jullie een ander positief voorstel?

    • Beste Lijn, tijdens de coronaperiode is de chauffeur afgezonderd vd passagiers, in zulke mate dat hij of zij de deuren niet optimaal kan, wil bedienen. Men ziet niet altijd wanneer er op de bel wordt gedrukt, men stopt niet en opent de deuren niet. Of Men sluit de deuren te vroeg. Op 1 rit(Leuven-Wezemaal) moest men veel hard roepen om de deuren te openen, of terug te openen.
      Hartelijk dank voor uw tijd, aandacht en sympathie voor deze belangrijke zaak.
      Vanden Balck Ilse, Tienen 3300
      EEN SOORT MICROFOON TR PLAATSE AAN DE DEUREN ZOU HIER EEN OPLOSSING KUNNEN VORMEN, voor beter contact met de chauffeur.

Recent Posts

Op deze pagina vindt u alles over hoe u met Octaplus contact kunt opnemen en informatie over de Octaplus klantendienst

Heb je een vraag? Hulp nodig? Onze agenten zullen u onmiddellijk doorverbinden. Kost 1€/min BEL…

2 years ago

Op deze pagina vindt u alles over hoe u met Mega contact kunt opnemen en informatie over de Mega klantendienst

Heb je een vraag? Hulp nodig? Onze agenten zullen u onmiddellijk doorverbinden. Kost 1€/min BEL…

2 years ago

Vous trouverez ici tout: UPS contact Belgique, UPS envoi colis

Vous avez une question? Besoin d'aide? Nos agents vous contacteront immédiatement. Coût 1€/min Cadran 0902-12007…

2 years ago

Cherchez-vous à contact Plopsaland? Voici un aperçu des joindre

Vous avez une question? Besoin d'aide? Nos agents vous contacteront immédiatement. Coût 1€/min Cadran 0902-12007…

2 years ago

Carrefour contact : Service clientèle en Belgique ?

Vous avez une question? Besoin d'aide? Nos agents vous contacteront immédiatement. Coût 1€/min Cadran 0902-12007…

2 years ago

FedEX Belgique Contact, FedEX contact, FedEX Chat, livraison FedEX

Vous avez une question? Besoin d'aide? Nos agents vous contacteront immédiatement. Coût 1€/min Cadran 0902-12007…

2 years ago