Categories: Non classé

☎ IKEA België klantendienst

☎ IKEA België klantendienst

Beoordeel dit bedrijf a.u.b.
0 / 5

Your page rank:

 +32 2 719 19 19 voor België

+352 2 700 12 70 voor Luxemburg

Maandag-donderdag: 9:00-20:00
Vrijdag: 9:00-21:00
Zaterdag: 9:00 – 20:00

IKEA Андерлехт (Брюссель): Bergensesteenweg 1432
1070 Anderlecht

Inhoudsopgave

Ikea België klantendienst

Ikea is een begrip in België. Bij een degelijk bedrijf hoort ook een degelijke klantendienst. Dat is ook het geval bij IKEA België. Wij vertellen u er graag meer over.

Ikea België klantendienst: even degelijk als onze producten

Ikea staat wereldwijd bekend om de degelijkheid van haar producten. In België is dat niet anders. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan, dan kunt u altijd terecht bij de Ikea klantenservice. Ook heeft IKEA België ervoor gezorgd dat de FAQs of veel gestelde vragen beantwoord worden op de site https://www.ikea.com/be/nl/customer-service/. U vindt hier ook productinformatie en tips om boodschappenlijstjes te maken, zodat u op die manier al een sterk verbeterde klantervaring krijgt.

Komt u er desondanks niet meteen uit, dan kunt u contact opnemen met de klantendienst. De klantendienst is bereikbaar van maandag tot zaterdag tussen 9 uur en 18 uur. U kunt er terecht met alle vragen waar u geen antwoord op heeft na consultatie van de website van IKEA België. Wanneer u het nummer 027191919 belt, dan wordt u verwelkomd door een interactief telefoonmenu waarbij u op gerichte wijze een antwoord kunt verwachten op uw vraag.

Komt u er niet meteen uit? De IKEA klantendienst helpt u graag verder!

Soms kan het zijn dat u met een situatie geconfronteerd wordt waar u ondanks onze online informatie geen adequaat antwoord op vindt. Dat zijn de momenten waarop u ervoor kiest om doorverbonden te worden met één van onze medewerkers van onze live Ikea klantendienst. Soms kan het zijn dat u bij het overhoren van de mogelijkheden van een interactief telefoonmenu tot de ontdekking komt dat uw vraag of probleem niet in het menu voorkomt, of dat het lijkt of u meerdere keuzes zou kunnen maken. Dan kan gebeuren. Bij het samenstellen van ons interactief keuzemenu hebben wij met de meest voorkomende vragen en problemen rekening gehouden. Toch kan het nog altijd voorkomen dat uw vraag of probleem niet in de lijst voorkomt. In dat geval vragen wij u om na het beluisteren van de lijst te kiezen voor de optie “ik wil een medewerker spreken”. U hoeft hiervoor dus geen ander telefoonnummer te bellen. Ook hiervoor kunt u terecht op het nummer 027191919. U blijft aan de lijn, en kiest voor de laatste optie.

Ikea klantendienst, onze medewerkers staan u graag te woord

Misschien vindt u het niet zo handig dat wanneer u de Ikea klantendienst belt, u dan eerst het interactieve menu te horen krijgt aan wie u uw vraag kunt stellen. Onderzoek naar de redenen waarom onze klantenservice gecontacteerd wordt, heeft echter aan het licht gebracht dat heel veel vragen die dan wel niet tot de FAQ behoren, toch nog veel voorkomend zijn. Daarom hebben wij deze vragen gebundeld en geanalyseerd en in een interactief telefoonmenu verwerkt. Zo kunnen wij u helpen zonder dat u lang hoeft te wachten vooraleer u iemand aan de lijn krijgt. Ook voor de medewerkers van de klantendienst betekent het interactief telefoonmenu een verlichting van de werkdruk. Zij krijgen nu de tijd en de middelen om aan de slag te gaan met de echte zware problemen. Onze medewerkers hebben zo de tijd om u te woord te staan en goed naar u te luisteren zodat uw probleem direct bij de kern kan worden aangepakt.

Of het nu Gent, Wilrijk of Zaventem is, wij staan altijd voor u klaar. Ikea België beschikt over drie vestigingen. Ze hebben allemaal andere openingsuren. Deze kunt u gemakkelijk op onze website terugvinden onder de kop Openingsuren: Ikea Wilrijk, Ikea Gent (openingsuren) of Ikea Zaventem (openingsuren)

Ikea: contact

Wie contact wil opnemen met Ikea België, kan dit het best doen via de Ikea klantendienst op het algemene telefoonnummer 027191919 dat voor alle vestigingen geldt, of het nu gaat over Gent, Wilrijk of Zaventem. Bent u op zoek naar het telefoonnummer van een bepaalde vestiging omdat u bijvoorbeeld de openingsuren wilt weten, dan kunt u het best zoeken naar Ikea Wilrijk: telefoonnummer. In principe is het niet nodig om hiervoor de plaatselijke vestiging te bellen, want in de praktijk zult u deze en andere informatie gemakkelijk terugvinden op de website www.ikea.be. Toch kan het in andere gevallen wel nuttig zijn om over het telefoonnummer van een plaatselijke vestiging te beschikken. Wij denken bijvoorbeeld aan informatie inwinnen over een geplande levering.

Ikea in een notendop

Voordelen:

  • Gemakkelijk bereikbaar
  • Verschillende vestigingen in het hele land
  • Centrale klantendienst
  • Klantvriendelijke openingsuren

Nadelen

  • Dicht op zondag

WEB-IKEA CONTACT

adminit

View Comments

  • Hi there, I just wanted to congratulate Ikea Belgium for the wonderful wonderful choice of iconic Charles Aznavour and his music in the commercials on television. Simply superb!

  • beste

    Is een Sultan Hamnvik matras van 160x200 nog leverbaar aub?
    vr gr
    Rene Zonhoven

  • Geachte Heer, Mevrouw,

    Ik kom net helemaal verbouwereerd terug van Ikea Gent. Mijn doel was de bon twv 30€ (2 kerstbomen) in te ruilen, helaas had ik niet gezien dat deze enkel in februari kon gebruikt worden ( had begrepen 'vanaf' februari). Daar dit nogal beperkt is in tijd en het om een deftig bedrag gaat vroeg ik me af of er geen oplossing kan gevonden worden ?

    Vriendelijke groeten,
    Annick Criel
    CVA Roosakker

  • Gisteren gingen we onze nieuwe keuken bestellen in Ikea Zaventem. Een vriendelijke medewerkster raadde ons aan een volgnummer te nemen en onze keuken te plannen. Men ging ons via GSM contacteren als het onze beurt zou zijn voor de verdere afhandeling en plaatsing van onze bestelling.
    We hadden alles goed voorbereid en na een tijdje kwam een medewerker ons helpen. Hij was echt arrogant! (Salah F.) Meerdere keren deed hij de uitspraak hoe we er bij kwamen om bepaalde stukken zo in te richten!! Misschien had hij beter een cursus gevolgd om dit op een normale manier te brengen. Op een bepaald moment zei hij tegen mijn man: ben je boos, ambetant? Anders mag je gaan hoor!!wel 2x Het was er ver over en we waren zo gechoqueerd dat we toen niet hebben gereageerd!! Gelukkig kon mijn man zijn frustratie verbergen en hebben we dan toch onze keuken afgewerkt. Ik begrijp echt niet dat je op zo een manier met klanten werkt? We hadden voor meer dan 5000€ gekocht maar het was echt een heel nare ervaring. Nog nooit meegemaakt!

  • Beste :betreft restaurant Wilrijk bezoek 6/04 te 12.09 IKEA FAMILY 627598016700695183
    Als liefhebber van Zweden komen wij regelmatig bij jullie genieten van de echte gehaktballetjes met puree ipv de frietjes.De veenbessen zijn een onderdeel van dit gerecht ( ook bij jullie )tot heden hiermede geen probleem - moesten deze wel afzonderlijk nemen aan buffet.Nu vandaag stelde dame aan kassa dat wij 2 maal 1,5 € moesten betalen daar de bessen van het buffet kwamen.Heb dit stilzwijgend gedaan om de overige mensen niet te late wachten bij de vermoedelijke discussie.Ticket nog in mijn bezit.Dit komt niet overeen met de zweedse benadering.Aan jullie de eer .Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite en antwoord.Met vriendelijke groeten,Walter

  • Reactie (11-05-2018 08:38)

    Dag meneer/mevrouw Barneveld,

    Hartelijk dank voor uw e-mail.

    Onze excuses voor de vervelende situatie.
    We raden u aan om uw e-mail naar de Belgische website te sturen.
    Eén van onze collega's zal u verder helpen.

    Hopelijk hebben we u hiermee voldoende informatie gegeven. Hebt u nog andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

    Hartelijke groet,

    Thea
    IKEA B.V. Nederland
    Customer Support Center
    Klant (10-05-2018 19:49)
    Beste,
    Op 30/4/2018 werden bij ons garderobekasten geleverd en geïnstalleerd. Wij hebben de volgende opmerkingen. De indeling van de kasten werd op de vestiging in Wilrijk samengesteld en het bleek dat de volgens het programma voorgestelde afmetingen in werkelijkheid niet kloppen met de reële afmetingen. Wij hadden 2 kledingroedes in 2 kasten gevraagd om respectievelijk hemden en vesten onder mekaar te kunnen hangen. Na installatie bleken de afmetingen niet te kloppen met de realiteit. De plaatsing van de kasten werd correct volgens jullie plan gedaan. Dit gebeurde door 2 Poolse mannen die geen Nederlands spraken. Deze mannen werkten zeer correct maar wij hebben in Wilrijk onze kasten besteld en ook daar betaald voor de levering en plaatsing ervan. Diezelfde dag hebben wij nog 2 uur gewerkt om de indeling van de kasten aan te passen aan de gevraagde indelingen. Dit is niet enkel te wijten aan de anderstalige mensen, maar ook aan het programma van de kastindeling van Ikea.
    Dit alles geeft ons een ontevreden gevoel gezien het kostenplaatje.
    Onderwerp: Garderobekasten
    Beschrijf je vraag: Beste,
    Op 30/4/2018 werden bij ons garderobekasten geleverd en geïnstalleerd. Wij hebben de volgende opmerkingen. De indeling van de kasten werd op de vestiging in Wilrijk samengesteld en het bleek dat de volgens het programma voorgestelde afmetingen in werkelijkheid niet kloppen met de reële afmetingen. Wij hadden 2 kledingroedes in 2 kasten gevraagd om respectievelijk hemden en vesten onder mekaar te kunnen hangen. Na installatie bleken de afmetingen niet te kloppen met de realiteit. De plaatsing van de kasten werd correct volgens jullie plan gedaan. Dit gebeurde door 2 Poolse mannen die geen Nederlands spraken. Deze mannen werkten zeer correct maar wij hebben in Wilrijk onze kasten besteld en ook daar betaald voor de levering en plaatsing ervan. Diezelfde dag hebben wij nog 2 uur gewerkt om de indeling van de kasten aan te passen aan de gevraagde indelingen. Dit is niet enkel te wijten aan de anderstalige mensen, maar ook aan het programma van de kastindeling van Ikea.
    Dit alles geeft ons een ontevreden gevoel gezien het kostenplaatje.
    Voornaam: Chris
    Achternaam: Barneveld
    Adres: Kortestraat 77
    Postcode: 2930
    Plaats: Brasschaat
    Land: België
    E-mailadres: barneveld.mary@hotmail.com
    Regionummer: +32 - België
    Volledig Telefoonnummer: 0486769621
    Categorie: Vragen over je bestelling of je montage
    Product: Slaapkamer & badkamer
    Referentienummer:
    Ordernummer:
    Privacybeleid geaccepteerd: Ja

Recent Posts

Op deze pagina vindt u alles over hoe u met Octaplus contact kunt opnemen en informatie over de Octaplus klantendienst

Heb je een vraag? Hulp nodig? Onze agenten zullen u onmiddellijk doorverbinden. Kost 1€/min BEL…

1 year ago

Op deze pagina vindt u alles over hoe u met Mega contact kunt opnemen en informatie over de Mega klantendienst

Heb je een vraag? Hulp nodig? Onze agenten zullen u onmiddellijk doorverbinden. Kost 1€/min BEL…

1 year ago

Vous trouverez ici tout: UPS contact Belgique, UPS envoi colis

Vous avez une question? Besoin d'aide? Nos agents vous contacteront immédiatement. Coût 1€/min Cadran 0902-12007…

1 year ago

Cherchez-vous à contact Plopsaland? Voici un aperçu des joindre

Vous avez une question? Besoin d'aide? Nos agents vous contacteront immédiatement. Coût 1€/min Cadran 0902-12007…

1 year ago

Carrefour contact : Service clientèle en Belgique ?

Vous avez une question? Besoin d'aide? Nos agents vous contacteront immédiatement. Coût 1€/min Cadran 0902-12007…

1 year ago

FedEX Belgique Contact, FedEX contact, FedEX Chat, livraison FedEX

Vous avez une question? Besoin d'aide? Nos agents vous contacteront immédiatement. Coût 1€/min Cadran 0902-12007…

1 year ago