IKEA Klantendienst

027191922

IKEA Klantendienst

Ikea België klantendienst

Ikea is een begrip in België. Bij een degelijk bedrijf hoort ook een degelijke klantendienst. Dat is ook het geval bij IKEA België. Wij vertellen u er graag meer over

Ikea België klantendienst: even degelijk als onze producten

Ikea staat wereldwijd bekend om de degelijkheid van haar producten. In België is dat niet anders. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan, dan kunt u altijd terecht bij de Ikea klantenservice. Ook al heeft IKEA België ervoor gezorgd dat de FAQs of veel gestelde vragen beantwoord worden op de site www.ikea.be. U vindt hier ook productinformatie en tips om boodschappenlijstjes te maken, zodat u op die manier al een sterk verbeterde klantervaring krijgt.

  Komt u er desondanks niet zo meteen uit, dan kunt u de klantendienst contacteren. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot zaterdag tussen 9 uur en 18 uur. U kunt er terecht met alle vragen die waarop u geen antwoord na consultatie van de website van IKEA België. Wanneer u het numme 027191922 belt, wordt u verwelkomd door een interactief telefoonmenu waarbij u op gerichte wijze een antwoord kunt verwachten op uw vragen.

Komt u er niet meteen uit? De IKEA klantendienst graaft dieper!

Soms kan het zijn dat u met een situatie geconfronteerd wordt waar u ondanks onze informatie geen adequaat antwoord op vindt. Dat zijn de momenten waarop u ervoor kiest om door verbonden te worden met een medewerker van onze live Ikea klantendienst. Soms kan het zijn dat u bij het overhoren van de mogelijkheden van een interactief telefoonmenu tot de ontdekking komt dat uw vraag of probleem niet in het menu voorkomt, of dat het wel lijkt of u meerdere keuzes zou kunnen maken. Dan kan gebeuren. Bij het samenstellen van ons interactief keuzemenu hebben wij met de meest voorkomende vragen en problemen rekening gehouden. Toch kan het nog altijd voorkomen dat uw vraag of probleem niet in de lijst voorkomen. In dat geval vragen wij u om na het beluisteren van de lijst te kiezen voor de optie ‘ik wil een medewerker spreken’. U hoeft hiervoor dus geen ander telefoonnummer te vormen. Ook hiervoor kunt u terecht op het nummer 027191922. U blijft aan de lijn, en kiest voor de laatste optie.

Ikea klantendienst, onze medewerkers staan u graag te woord

Misschien vindt u het wel niet zo handig dat wanneer u de Ikea klantendienst belt, dat u dan eerst het interactief menu te horen krijgt vooraleer u uw vraag kunt stellen. Onderzoek naar de redenen waarom onze klantenservice gecontacteerd wordt, heeft echter aan het licht gebracht dat heel veel vragen die dan wel niet tot de FAQ behoren, toch nog veel voorkomend zijn. Daarom hebben wij deze vragen gebundeld en geanalyseerd en in een interactief telefoonmenu verwerkt. Zo kunnen wij u helpen zonder dat u lang moet wachten vooraleer u iemand aan de lijn krijgt. Ook voor de medewerkers van de klantendienst betekent het interactief telefoonmenu een verlichting van hun workload. Zij krijgen nu de tijd en de middelen om aan de slag te gaan met de echte zware problemen. Onze medewerkers hebben zo de tijd om u echt te woord te staan en goed naar u te luisteren zodat uw probleem direct van bij de kern kan worden aangepakt.

Of het nu Gent, Wilrijk of Zaventem is, wij staan altijd voor u klaar Ikea België beschikt over drie vestigingen. Deze hebben elk andere openingsuren. Deze kunt u gemakkelijk op onze website terugvinden onder de noemer openingsuren: Ikea Wilrijk, Ikea Gent (openingsuren) of Ikea Zaventem (openingsuren)

Ikea: contact

Wie contact wil opnemen met Ikea België, kan dit het best doen via de Ikea klantendienst op het algemene nummer 027191922 dat voor alle vestigingen geldig is, of het nu gaat over Gent, Wilrijk of Zaventem. Bent u op zoek naar het telefoonnummer van een bepaalde vestiging omdat u bijvoorbeeld de openingsuren wilt weten, dan kunt u het best zoeken naar Ikea Wilrijk: telefoonnummer. In principe is het niet nodig om hiervoor de plaatselijke vestiging te contacteren, want in de praktijk zult u deze en andere informatie gemakkelijk kunnen terugvinden op de website www.ikea.be. Toch kan het in andere gevallen wel nuttig zijn om over het telefoonnummer van een plaatselijke vestiging te beschikken. Wij denken bijvoorbeeld aan informatie inwinnen over een geplande levering.

Ikea in een notendop

Voordelen:

  • Gemakkelijk bereikbaar
  • Verschillende vestigingen in het hele land
  • Een centrale klantendienst
  • Klantvriendelijke openingsuren

Nadelen

  • Niet bereikbaar op zondag

WEB-IKEA CONTACT

[4]

5 Comments

  1. Christian Fernandes

    Hi there, I just wanted to congratulate Ikea Belgium for the wonderful wonderful choice of iconic Charles Aznavour and his music in the commercials on television. Simply superb!

    Reply
  2. rene wouters

    beste

    Is een Sultan Hamnvik matras van 160×200 nog leverbaar aub?
    vr gr
    Rene Zonhoven

    Reply
  3. Annick Criel

    Geachte Heer, Mevrouw,

    Ik kom net helemaal verbouwereerd terug van Ikea Gent. Mijn doel was de bon twv 30€ (2 kerstbomen) in te ruilen, helaas had ik niet gezien dat deze enkel in februari kon gebruikt worden ( had begrepen ‘vanaf’ februari). Daar dit nogal beperkt is in tijd en het om een deftig bedrag gaat vroeg ik me af of er geen oplossing kan gevonden worden ?

    Vriendelijke groeten,
    Annick Criel
    CVA Roosakker

    Reply
  4. aertgeerts

    Gisteren gingen we onze nieuwe keuken bestellen in Ikea Zaventem. Een vriendelijke medewerkster raadde ons aan een volgnummer te nemen en onze keuken te plannen. Men ging ons via GSM contacteren als het onze beurt zou zijn voor de verdere afhandeling en plaatsing van onze bestelling.
    We hadden alles goed voorbereid en na een tijdje kwam een medewerker ons helpen. Hij was echt arrogant! (Salah F.) Meerdere keren deed hij de uitspraak hoe we er bij kwamen om bepaalde stukken zo in te richten!! Misschien had hij beter een cursus gevolgd om dit op een normale manier te brengen. Op een bepaald moment zei hij tegen mijn man: ben je boos, ambetant? Anders mag je gaan hoor!!wel 2x Het was er ver over en we waren zo gechoqueerd dat we toen niet hebben gereageerd!! Gelukkig kon mijn man zijn frustratie verbergen en hebben we dan toch onze keuken afgewerkt. Ik begrijp echt niet dat je op zo een manier met klanten werkt? We hadden voor meer dan 5000€ gekocht maar het was echt een heel nare ervaring. Nog nooit meegemaakt!

    Reply
  5. ADRIAENSEN WALTER

    Beste :betreft restaurant Wilrijk bezoek 6/04 te 12.09 IKEA FAMILY 627598016700695183
    Als liefhebber van Zweden komen wij regelmatig bij jullie genieten van de echte gehaktballetjes met puree ipv de frietjes.De veenbessen zijn een onderdeel van dit gerecht ( ook bij jullie )tot heden hiermede geen probleem – moesten deze wel afzonderlijk nemen aan buffet.Nu vandaag stelde dame aan kassa dat wij 2 maal 1,5 € moesten betalen daar de bessen van het buffet kwamen.Heb dit stilzwijgend gedaan om de overige mensen niet te late wachten bij de vermoedelijke discussie.Ticket nog in mijn bezit.Dit komt niet overeen met de zweedse benadering.Aan jullie de eer .Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite en antwoord.Met vriendelijke groeten,Walter

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *