tlkhelp.be-logo

☎ AXA assurance contact

Beoordeel dit bedrijf a.u.b.
0 / 5

Your page rank:

+32 2 678 6111

Voor eerste hulp & bijstand na een schadegeval auto of woonst Particuleuren 00 32 2 550 05 55

Ondernemers & KMO’s 00 32 2 550 05 30

Grote ondernemingen https://www.axa.be/nl/grote-ondernemingen

Publieke sector 00 32 2 550 05 30

Troonplein 1, 1000 Brussel

Inhoudsopgave

Witl u contact opnemen met AXA assurance? AXA Belgium helpt u met verzekeringen

 

AXA Belgium biedt verzekerings- en financiële diensten aan particulieren en bedrijven over de hele wereld 

AXA is een Franse multinationale verzekeringsmaatschappij die zich bezighoudt met wereldwijde verzekeringen, beleggingsbeheer en andere financiële diensten. De AXA Group is voornamelijk actief in West-Europa, Noord-Amerika, de regio Azië-Pacific en het Midden-Oosten, met aanwezigheid ook in Afrika. AXA is een conglomeraat van onafhankelijk geleide bedrijven, geëxploiteerd volgens de wet- en regelgeving van veel verschillende landen.

De geschiedenis van AXA is in 1816 begonnen. In 1978 heeft het bedrijf Compagnie Parisienne de Garantie in 1978 overgenomen en werd Mutuelles Unies. Het ging verder met het kopen van de Drouot Group in 1982 en werd Mutuelles Unies / Drouot. In 1985 kreeg het bedrijf de naam AXA.

In februari 1999 heeft AXA Guardian Royal Exchange gekocht. In mei 2000 heeft AXA alle aandelen van Sun Life & Provincial Holdings overgenomen. Op 14 juni 2006 nam AXA de Zwitserse verzekeringsmaatschappij Winterthur Group van Credit Suisse over voor ongeveer € 9 miljard.

Vanaf 2011 was AXA een van krachtigste transnationale onderneming in termen van eigendom en bedrijfscontrole over wereldwijde financiële stabiliteit en marktconcurrentie, waarbij Barclays en State Street Corporation de eerste respectievelijk derde positie innamen.

In mei 2016 heeft het aangekondigd te stoppen met beleggen in tabak aandelen en obligaties en zijn portefeuille van tabak gerelateerde obligaties te laten afvloeien 

Nu heeft AXA Belgium meer dan 4000 medewerkers in dienst, bijna 3 miljoen klanten. Bijna elke belgische gezin heeft drie verzekeringen van AXA. Daarom voor alle vragen over verzekeringsproducten kunnen mensen met AXA assurance contact opnemen. Dat kan op verschillende manieren gebeuren.

Wat betekent AXA eigenlijk?

Ondanks dat het in hoofdletters is geschreven, is “AXA” geen acronym. Deze naam is gekozen omdat het gemakkelijk kan worden uitgesproken door mensen die een andere taal spreken. Na de overname van de Drouot Group in 1982 huurde voorzitter en CEO Claude Bébéar een externe consultant in om een computer-ondersteunde zoektocht naar een nieuwe naam uit te voeren. Bébéar wilde een korte en pittige naam om vitaliteit over te brengen en kon in elke taal op dezelfde manier worden uitgesproken, in overeenstemming met de wens van de groep om internationaal aanwezig te zijn. “Elan” de eerste keus, maar Canadese executives hadden er iets tegen omdat “elan” het Franse woord is voor een eland. In 1985 koos Bébéar de naam AXA.

Mogelijkheden om contact op te nemen met AXA assurance

U kunt  contact opnemen met AXA op verschillende manieren. Als u vragen heeft over vergoedingen van polis, of de opmerkingen, dan kunt u een gesprek hebben met het verzekeraar. Voor de internet gebruikers is er een website ontwikkeld. Daar kunt u contact AXA vinden, financiële producten en aanbiedingen vergelijken en veelgestelde vragen doorlezen.

AXA verzekeringen contact is te vinden op:

  • Website https://www.axa.be: U kunt allerlei informaties vinden over het verzekeraar, de zorgsoorten bestuderen en via MYAXA Klantenzone al uw zorgzaken regelen en met klantenservice afdeling contact opnemen.
  • U kunt uw vragenstellen met behulp van het AXA telephone, messenger chat, of de sociale media, bijvoorbeeld Facebook, Twitter.

U kunt gebruik maken van de volgende kanalen om contact op te nemen met AXA

AXA Contact Center of Verzekering Bank nummer in Brussel is: (02) 678 61 11

Vragen die u kunt stellen aan AXA verzekeringen contact

Particulieren kunnen met een medewerker van de klantenservice afdeling veel onderwerpen bespreken en hun vragen over verzekeringen stellen. Tevens is het mogelijk om alle vragen online te stellen via een contactformulier. Om het juiste contactformulier te selecteren, moet u eerst een keuze maken tussen volgende thema’s.

  • Vragen over verzekeringen;
  • Vragen over klantenzone;
  • Pers en corporate responsibility;
  • Privacy van uw gegevens;
  • Klachten;
  • Overige vragen.
 

Wat is MYAXA Klantenzone?

Tegenwoordig kunnen mensen hun zaken snel en eenvoudig online regelen. Dat is ook geldig voor de verzekeringen en banking wereld. De klanten kunnen makkelijk online bij hun persoonlijk account inloggen en meteen de transacties, berichten en verzekeringsproducten zien. Om dat te doen moeten ze eerst een eigen account aanmaken. Ga naar de MYAXA veld en meld zich aan.

Welke diensten krijgt u als u MYAXA gebruikt?

  • MYAXA Assistance helpt u in nood geval;.
  • U kunt al uw verzekeringen bekijken en uw schade doorgeven;
  • Al uw documenten zijn online, geen papierwerk meer;
  • Met MYAXA krijgt u directe toegang tot alle nuttige applicaties;

Mocht U vragen hebben, kunt u altijd contact met helpdesk van AXA opnemen:

E-mail: myaxa@axa.be

Telefoonnummer van helpdesk AXA: 03/286 6610

De medewerkers van klantenservice afdeling staan tot u dienst van maandag tot met vrijdag van 8 tot 18:00 uur. Als u verzekerd bent, moet u AXA assurance contact telefoon bellen.

Er is een ongeval gebeurd. Moet ik contact opnemen met AXA assurance?

Helaas, er kunnen ongevallen gebeuren. Gelukkig is er een vertrouwd verzekeraar die staat altijd klaar u te ondersteunen. Daarom in het geval van ongeluk moet u meteen telefonisch contact opnemen met AXA assurance. Het verzekeraar helpt u stap voor stap.

  1. Ten eerste moet u AXA Assistance opbellen +32 (2) 550 05 55.
  2. Het  is noodzakelijk om foto’s te nemen;
  3. Doe de aangifte online of via uw agent;
  4. Volg uw dossier op MYAXA.

Met ondersteuning van AXA agent wordt u snel en effectief geholpen. Een medewerker van het verzekeraar zal u vrijblijvend advies geven en u gedurende de hele traject ondersteunen.

AXA Bruxelles biedt ondersteuning aan zakelijk klanten

Bent u een zelfstandig ondernemer of een starter-ondernemer, AXA biedt u een aantrekkelijke verzekeringsproducten aan. Bijvoorbeeld:

  • Pensioen regeling;
  • Aangifte en beheer bij arbeidsongeval;
  • Ziekenhuisopname;
  • Overlijden of invaliditeit;

AXA assurance biedt 5 praktische tips aan startende ondernemers

Tevens geeft het verzekeraar professional advies over uw onderneming. Als een ondernemer bent u verplicht aan een minimale personenbelasting. Toch uw inkomsten kunnen wel verhogen door uw belastingen te minimaliseren. Hieronder adviseert AXA hoe is het mogelijk te doen.

  1. Geef uw professionele kosten wel aan. Veel zakelijke kosten zijn volledig fiscaal aftrekbaar;
  2. Andere kosten zijn gedeeltelijk aftrekbaar. Deze kosten moeten wel bewezen worden.
  3. Sluit zakelijke verzekeringen af. De premies van zakelijke verzekeringen zijn fiscaal aftrekbaar.
  4. U kunt uw inkomen op verschillende manieren verminderen. Bijvoorbeeld, kies voor de maaltijdcheques. Die zijn gedeeltelijk aftrekbaar.
  5. Gebruik professionele hulp en ondersteuning voor uw administratie.

De prestaties van AXA Belgium

Elk jaar beloont DECAVI fonds de beste verzekeraars en hun producten in België. De jury bestaan uit de beste professionals uit de verzekerings en reclamesector. AXA Belgium heeft drie prijzen in 2018 gewonnen.

  • MyAXA Healthcare & Dail Healthcare in categorie Digital
  • Buildimo-Buildimax in Brand categorie
  • Comfort Thuis Flex in brand categorie

 

De producten van AXA zijn vorige jaar  tot de beste gekozen.

De agenten en klantenservice afdeling van AXA België biedt de beste verzekering producten aan haar klanten. Tevens helpen medewerkers van het bedrijf met de persoonlijke adviezen over de verschillende verzekeringen. Iedereen wordt altijd vriendelijk en professioneel ondersteunend door Axa assurance contact afdeling.